Розпоряджатися грішми потрібно вчити дітей з п’ятирічного віку, вважають фахівці з фінансів. Перш за все, слід розповісти дитині, для чого потрібні гроші, і чому ваша сім’я може дозволити ті чи інші речі, а які - не в змозі. У жодному випадку не бійтеся говорити ди-тині: «Нам це не по кишені»! Потрібно розмовляти з дітьми про цінність і корисність будь-якої речі. Правильно роблять у тих сім`ях, де за участю дітей розподіляють сімейний бюджет.
Тож скільки давати їм грошей? Рекомендації фахівців прості: дитині повинно вистачати на потреби у школі, однак не повинно бути помітно більше або мен-ше, ніж в інших дітей. Обговоріть і разом розрахуйте цю суму, з огляду на доходи сім’ї і потреби дитини. Першокласникові краще видавати щодня, а в міру до-рослішання збільшуйте строки - щотижня, щомісяця. Так дитина поступово звикне розподіляти свої витрати. Але сума повинна бути фіксованою!
Поясніть дитині, що можна було б купити ще на ці гроші. Привертайте дитячу увагу та інтерес до дійсно цінної та потрібної речі, пояснюючи її переваги.
Послідовність не менш важлива. Неприпустимо спочатку дати дитині грошей, а потім забрати їх, тому що вона намагається витратити їх на дрібниці. А ось пояснити те, що через придбані дрібниці доведеться відкласти покупку, про яку вона мріє, треба. І побачите, що надалі дитина своїми кишеньковими розпо-ряджатиметься більш ощадливо. Однак, батькам іноді варто прислухатися і до бажання дитини, поставити себе на її місце, повернувшись ненадовго в дитинство. Коли, наприклад, хлопчик, плачучи, благає тата купити йому машинку, той повинен хоча б інколи виходити з того, що синові так само хочеться придбати таку іграшку, як йому придбати авто.
Штрафи за погане навчання або погану поведінку - неприпустимі. Зате цілком логічна участь дитини у відновленні зіпсованих нею речей. До речі, гарним показником того, наскільки адекватно ваша дитина ставиться до одержуваних грошей, є той факт, чи відкла-дає вона якусь частину коштів на подарунки близьким. Галина БОГАТИРЬОВА, педагог. (УКРІНФОРМ).
|