До Вашої уваги Джон Стейнбек (John Steinbeck) та його 6 порад з написання, почуті під час неперевершеного інтерв’ю осіннього випуску журналу The Paris Review 1975 року.
Джон Стейнбек (John Steinbeck) – один з найпопулярніших письменників у американській літературі 20 століття. Він отримав Пулітцерівську премію за свої романи «Грона гніву» та «Про людей та мишей». 17 його творів лягли в основу голлівудських фільмів. За все своє життя написав 25 книг. У 1962 році Стейнбек отримав Нобелівську премію з літератури.
Про значення неусвідомленої єдності, або чому найкраща порада – відсутність порад:
1. Залиште ідею того, що Ви коли-небудь закінчите. Позбудьтеся мети в 400 сторінок та пишіть просто по сторінці кожного дня, це допомагає. Згодом, коли робота дійде кінця, Ви будете здивовані.
2. Пишіть вільно та швидко, як тільки можете, накидуйте все на папір. Нічого не виправляйте й не переписуйте, поки не дійдете кінця. Зазвичай, переписування в процесі – основа для виправдання, щоб не йти далі. Воно також перешкоджає плину та ритму, які з’являються тільки при умові неусвідомленої єдності з текстом.
3. Забудьте Вашу узагальнену аудиторію. По-перше, безіменна, безлика аудиторія налякає Вас до смерті, а по-друге, на відміну від театра, її не існує. В писанні, ваша аудиторія – це один єдиний читач. Я виявив, що іноді допомагає вибрати одну особу – реальну людину, яку Ви знаєте, або уявну, – і писати під неї.
4. Якщо Ви не можете добити сцену або розділ, але досі вважаєте, що хочете її – пропустіть та рухайтеся далі. Коли вся робота буде закінчена, Ви зможете повернутися до неї, і можливо, тоді виявиться, що труднощі виникали через те, що вона там взагалі не потрібна.
5. Остерігайтеся сцени, яка стає дорогою для Вас, дорожчою за інші. Зазвичай, виявиться, що вона занадто вибивається з загальної картини.
6. Якщо Ви використовуєте діалог – проговорюйте його вголос, коли пишете. Тільки тоді він буде схожий на те, як звучить мовлення.
Але, мабуть, парадоксальним є наступний факт. За 12 років до того – у 1963 році, відразу після отримання Нобелівської премії з літератури «за реалістичні та наділені багатою уявою твори, які поєднують доброзичливий гумор та гостре соціальне сприйняття» – Стейнбек вимовив вдумливе заперечення таким порадам:
«Якщо й існує магія в написанні, а я переконаний що вона є, ніхто ніколи не міг перетворити її на рецепт, який би передавався від однієї людини до іншої. Схоже, що формула полягає лише в особливому бажанні письменника виразити щось, що, на його думку, буде важливим для читача. Якщо письменник має цей імпульс, іноді, але далеко не завжди, він може знайти спосіб зробити це. Ви повинні відчувати переваги, які роблять хорошу історію хорошою, або помилки, які роблять історію невдалою. Невдалою може бути тільки невиразна історія».
|