Жінка за кермом, наче Бог: пасажири моляться, а пішоходи хрестяться… Така приказка побутує у народі, здається з того моменту, коли жінка вперше сіла за кермо. І вже так цей стереотип прижився у суспільстві, що, як би вправно не водила машину жінка, її все одно, на думку більшості, обскакають на своєму «залізному коні» чоловіки. Та чи насправді прекрасна половина людства так «добре» водить автомобіль? Жінки – «шумхери» чи не надто вправні водії? Про це та інше мова піде далі. Найдавніша "жіноча" транспортна проблема відноситься до часів Людовіка ХV. Коли екіпажем керувала гарна пані, відразу ж збігалися її прихильники, що часто ставало причиною заторів на вузьких і переповнених паризьких вуличках. Тоді король наказав міністру д'Аргенсону будь-що навести лад на дорогах. Той не хотів псувати стосунки з впливовими при дворі красунями і згодом видав цікавий наказ: "Про заборону на керування засобами перевезення для всіх вельмишановних пані у віці до 30 років". Після цього водієм екіпажу могли бути тільки найсміливіші жінки. Бо виявилося, що набагато менше мужності потрібно для того, щоби впоратися з гарячим конем у вузькій вуличці, ніж для того, щоби визнати свій справжній вік... З того часу минуло багато років, тепер жінка дедалі частіше доводить, що може виконувати традиційно чоловічу роботу не гірше від представників сильної статі. До речі, останні дослідження англійців довели, що жінка є загалом безпечнішим водієм, ніж чоловік. Зрештою вже давно відомо, що кількість аварій на сто кілометрів у представниць слабкої статі є набагато меншою, ніж у чоловіків. Та навіть якщо розмірковувати логічно: жінки незрівнянно рідше бувають у нетверезому стані, вони не схильні носитися по місту на шаленій швидкості, не схильні порушувати правила... Ще якийсь десяток років тому, жінка за кермом була своєрідною дивиною чи казковим сном, який лише у рідкісних випадках зустрічався в реальності. Проте останнім часом все частіше за кермом автомобіля можна побачити «чарівну фею». На відміну від європейських країн, де представниця прекрасної статі і автомобіль – явище вже давно звичне, у нас жінка за кермом викликає суперечливі емоції, подекуди навіть несприйняття її у цій ролі. «Жінка за кермом, як зірка в небі, — ви її бачите, а вона вас — ні». Як це не сумно, але у подібних анекдотах, (яких немало) відображається ставлення представників сильної статі до водійського таланту жінок. Наші чоловіки чомусь вважають, що «жінка за кермом – злочинець». Напевно, не хочеться їм поступатися жінкам своїми «суто чоловічими привілеями». Середньостатистичний представник сильної половини людства навряд чи пробачить жінці помилку (що вже говорити про аварійну ситуацію), яку легко пробачить собі. Ось і виходить, що жінки їздити не вміють. Чому ж тоді їм довіряють кермо тролейбуса і трамваю!? Адже це багатотонні машини, керувати якими не так вже й просто. До того ж в їхніх руках знаходиться доля сотень пасажирів. Варто замислитися і над тим, що психологами доведено: жінки мають здатність до тривалої і високої концентрації уваги на одному обєкті, тоді як чоловікам для підтримання психологічного комфорту увагу потрібно переключати на інші об’єкти (наприклад, на дівчат у коротких спідницях). А ще чоловіки легко і з великим задоволенням забули, що жінки сіли за кермо ще на початках автомобілебудування. Першою автомобілісткою стала Берта Бренц, дружина винахідника цього транспортного засобу. А потім було ще багато представниць прекрасної статі, які залишили помітний слід в автоісторії. Наприкінці 19ст. у Франції більшість громадян з великим інтересом очікували нових скандальних історій про швидкісну їзду герцогині Дюзес, яка витрачала фантастичні суми на штрафи за перевищення швидкості. Англійка Доротея Левітт встановила два жіночих рекорди, здобула багато винагород в різноманітних змаганнях. А ще в Англії у 1903р. жінки створили автомобільний жіночий клуб, в якому вже в 1913 році налічувалося 500 автомобілісток. Це історія. Але сучасні жінки ні в чому не поступаються своїм попередницям. У багатьх містах України створюються і успішно функціонують обєднання жінок-автомобілісток. Отож, наші жінки остаточно приборкали «залізного коня», і подобається це чоловікам чи ні, все більша кількість леді сідає за кермо автомобіля. Не будемо сперечатися з тим фактом, що чоловіки - природжені повелителі доріг, для яких автомобіль – не просто засіб пересування, а друг, можливо найближчий та найрідніший, а то й – кохання всього життя. Не заперечую й того, що під час польоту на своєму чотирьохколісному товариші чоловіче серце працює в унісон з двигуном. Однак, це ще не доводить того, що жінки не мають таланту вправно водити автомобіль. Звісно, далеко не всі, як, до речі, і не всі чоловіки, мають неймовірний хист до керування транспортними засобами, проте, варто лише захотіти, і вам підкоряться безмежні простори «асфальтових стежок»! Отож жінки, обирайте собі автомобіль і вперед, за чоловіками! Запевняю вас, ви – справжні богині автотраси! І що б там хто не говорив, жінки - і справді прекрасна половина людства, і вони прекрасні у всьому! Наталія Гончарова Фото М. Максименка