Четвер, 18.04.2024, 12:07

Світ молоді

Інтернет-видання для школярів, студентів та молоді, яка хоче знати все!

Меню сайту
Реклама
Наше опитування
Що вас найбільше радує з приходом весни?
Всего ответов: 707
Міні-чат
300
Реклама
Коментарі
01.04.2016

ДІВЧИНА-ЗАГАДКА

приветик

12.09.2015

ДІВЧИНА-ЗАГАДКА

прівет

04.05.2015

УКРАЇНСЬКИЙ СОННИК

менi приснилось лелека i чорна лебiдь що це буде

21.04.2015

ПИРЯТИНСЬКИЙ ПЕЙСМЕЙКЕР НА 4 ГОДИНИ

Дуже приємно читати про земляків такі гарні новини. Так тримати, Ярославе!

01.04.2015

ДОБРОВОЛЕЦЬ З ПИРЯТИНА: У ВІЙСЬКОВІЙ ЧАСТИНІ МЕНІ СПОКІЙНІШЕ, АНІЖ У ТЕПЛІЙ ХАТІ

Ми дякуємо таким чоловікам як Сергій Ящук. Нехай Бог береже їх, а ми будемо молитися за те, щоб вони повернулися до своїх домівок живими і неушкоджени

Реклама
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Духовна світлиця » Духовна світлиця

БЕСІДА ПРО СТРАШНИЙ СУД
Того дня ніхто не знає, знає тільки Бог Отець, але ознаки наближення його дані і в Євангелії, і в Одкровенні святого апостола Іоана Богослова. Одкровення говорить про події кінця світу і про Страшний Суд переважно в образах і потаємно, але святі отці пояснювали його, і є справжня церковна легенда, яка говорить нам і про ознаки наближення кінця світу, і про Страшний Суд.
Перед кінцем земного життя у ньому буде сум'яття, війни, міжусобиці, голод, землетруси. Люди будуть страждати від страху, будуть мертвіти від очікування лих. Буде не життя, не радість життя, а болісний стан відпадання від життя. Але буде відпадання не тільки від життя, але й від віри, і Син Людський, як прийде, чи знайде віру на землі? Люди стануть горді, невдячні, заперечуватимуть Закон Божественний: разом з відпаданням від життя буде і зубожіння морального життя. Буде виснаження добра і наростання зла. Про цей час і каже святий апостол Іоан Богослов у своєму Богонатхненному творінні, названому Одкровення. Він сам говорить, що "був у Дусі", що означає, що Сам Дух Святий був у ньому, коли в різних образах йому відкрилися долі Церкви і світу, і тому це є Боже Одкровення.
Долю Церкви він представляє в образі жінки, яка ховається в ті часи в пустелі. У житті матимуть керівне значення ті сили, які готують появу Антихриста. Антихрист буде людиною, а не дияволом, що втілився. "Анти" - слово, що означає "старий", або ж воно означає "замість" або "проти". Та людина хоче бути замість Христа, зайняти Його місце і мати те, що повинен був би мати Христос. Він хоче мати таку ж чарівність і владу над усім світом.
І він отримає ту владу перед загибеллю своєю і всього світу. У нього буде помічник Маг, який силою неправдивих чудес буде виконувати його волю і вбивати тих, що не визнають владу Антихриста. Перед загибеллю Антихриста з'являться два праведника, які будуть викривати його. Маг їх уб'є, і три дні їхні тіла будуть лежати непохованими, і буде безмежна радість Антихриста і всіх слуг його, і раптом ті праведники воскреснуть, і все воїнство Антихриста буде в сум'ятті, жаху, а сам Антихрист раптово впаде мертвим, убитий силою Духа.
Антихрист буде дуже розумний і обдарований умінням поводитися з людьми. Він буде чарівливий і ласкавий, але буде діяти хитрістю й злом. До пришестя Антихриста у світі вже готуються. Він буде не тільки розумний і чарівний: він буде жалісливий, буде творити милість і добро, заради зміцнення своєї влади. І коли він її зміцнить настільки, що весь світ визнає його, тоді він відкриє своє обличчя. Досягнувши вершини влади, Антихрист вимагатиме від людей визнання, тому що він досяг того, чого жодна земна влада і ніхто не міг досягти, і вимагатиме поклоніння собі, як вищій сутності, як богу.
Він буде робити всім приємне, за умови визнання його верховної влади. Він надасть можливість життя Церкви, дозволятиме їй богослужіння, обіцятиме будівництво прекрасних храмів за умови визнання його "верховною істотою" і поклоніння йому. У нього буде особиста ненависть до Христа. Він буде жити цією ненавистю і радіти відступу людей від Христа і Церкви. Буде масове відпадання від віри, причому змінять вірі багато єпископів і в виправдання будуть вказувати на блискуче становище Церкви.
Шукання компромісу буде характерним настроєм людей. Прямота сповідання зникне. Люди будуть витончено виправдовувати своє падіння, і ласкаве зло буде підтримувати такий загальний настрій, і в людях буде навик відступу від правди і солодкість компромісу й гріха.
Антихрист буде все дозволяти людям, аби вони "впавши вклонилися йому". Це не нове ставлення до людей: римські імператори також готові були дати свободу християнам, тільки б вони визнали їх божественність і божественну верховну владу, і вони мучили християн тільки тому, що вони сповідували: "Богу Одному поклоняйся і Йому Одному служи".
Весь світ підкориться Антихристу, і тоді він відкриє обличчя своєї ненависті до Христа і християнства. Св. Іоанн Богослов каже, що у всіх, хто вклониться йому, буде знак на чолі й на правиці. Невідомо, чи буде це дійсно відмітка на тілі, чи це образне вираження того, що і розумом будуть люди визнавати необхідність поклоніння Антихристу, та їх воля буде повністю йому підпорядкована. Під час такого повного - волею і свідомістю - підпорядкування всього світу і з'являться згадані два праведника і будуть безбоязно проповідувати віру й викривати Антихриста.
Св. Письмо говорить, що перед пришестям Спасителя з'являться два "світильника", дві "Горящі маслини", "два праведника". Їх вб'є Антихрист силами Мага. Хто ці праведники? За церковним переказом, то два праведника, які не скуштували смерті: пророк Ілля та пророк Енох. Є пророцтво, що ці праведники, не скуштувавши смерті, скуштують її на три дні, а через три дні - воскреснуть. Їх смерть буде великою радістю Антихриста і його слуг. Їх воскресіння через три дні приведе їх у невимовний жах, страх, сум'яття. Ось тоді настане кінець світу.
Апостол Петро каже, що перший світ був створений з води і загинув водою. "З води" - теж образ хаосу фізичної маси, а загинув - водою потопу. "А нині світ зберігається для вогню". "Земля і всі справи на ній згорять". Всі стихії запаляться. Цей теперішній світ загине в одну мить. У мить все зміниться.
І з'явиться знак Сина Божого - тобто знамення хреста. Весь світ, що вільно підкорився Антихристу, "заплаче". Все скінчено. Антихрист убитий. Кінець його царства, боротьби з Христом. Кінець і відповідальність за все життя, відповідь Істинному Богу.
Тоді з Палестинських гір з'явиться Ковчег Завіту - пророк Єремія сховав ковчег і Св. Вогонь у глибокому колодязі. Коли з того колодязя взяли води - вона запалала. Але самого Ковчега не знайшли.
Хто ж ця людина-Антихрист? Св. Іоанн Богослов образно дає його ім'я 666, але всі спроби зрозуміти це позначення були марні.
Життя сучасного світу дає нам поняття досить ясне про можливість згоряння світу, коли "всі стихії запалають". Те поняття нам дає розкладання атома.
Кінець світу не означає його знищення, але зміна. Все зміниться раптом, як оком змигнути. Мертві воскреснуть в нових тілах - своїх, але оновлених, як Спаситель воскрес у Своєму Тілі, на ньому були сліди ран від цвяхів і списа, але воно володіло новими властивостями й у такому змісті було новим тілом.
І з'явиться Господь зі славою на хмарі. Як побачимо? Зором духовним. І тепер при смерті праведні люди бачать те, чого не бачать інші люди навкруги. Засурмить труби владно і голосно. Вони засурмлять у душах і совісті. Все стане ясно в людській совісті.
Пророк Даниїл, говорячи про Страшний Суд, оповідає, що Старець Суддя на престолі, а перед ним вогненна річка. Вогонь - це очищаючий елемент. Вогонь спалив був гріх, спалює його, і горе, якщо гріх природний самій людині, тоді він спалює і саму людину.
Той вогонь запалиться всередині людини: побачивши Хрест, одні зрадіють, а інші - прийдуть у відчай, сум'яття, жах. Так люди відразу розділяться: в євангельському оповіданні перед Суддею одні стають направо, інші наліво - їх розділила внутрішня свідомість.
Сам стан душі людини кидає його в ту чи іншу сторону, направо або наліво. Чим свідоміше й наполегливіше прагнула людина у своєму житті до Бога, тим більша буде його радість, коли почує слово "Прийдіть до Мене, благословенні", і навпаки, ті ж слова викличуть вогонь жаху і муки в тих, хто не хотів Його, уникав або боровся і зневажив за життя.
Страшний Суд не знає свідків або протокольного запису. Все записано в душах людських, і ці записи, ці "книги" розкриваються. Все стає явним всім і самому собі, і стан душі людини визначає його направо або наліво. Ідуть одні в радість, інші в жах.
Коли розкриються "книги", всім стане ясно, що коріння всіх пороків у душі людини. Ось п'яниця, розпусник - коли померло тіло, хтось подумає - помер і гріх. Ні, в душі була схильність, і душі гріх був солодкий. І якщо вона в тому гріху не покаялася, не звільнилася від нього, вона на Страшний Суд прийде з тим же бажанням солодкості гріха і ніколи не задовольнить свого бажання. У ній буде страждання ненависті й злоби. Це пекельний стан.
"Геєна вогненна" - це внутрішній вогонь, це полум'я пороку, полум'я немочі й злоби, і "тут буде плач і скрегіт зубів" безсилої злоби.

Святитель Іоан Шанхайський
Категорія: Духовна світлиця | Додав: sasha (11.02.2013)
Переглядів: 1574 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]