Що таке реклама? По суті, це інформація про товар чи послуги в капіталістичному суспільстві, яка допомагає споживачам (тобто, нам з вами) обрати товар чи послугу до вподоби.
Чому реклама - здобуток капіталістичного суспільства? Оскільки при капіталізмі виникає жорстка конкуренція на ринку то-варів та послуг і йде боротьба за вибір спо-живача, у бізнесменів виникає потреба у рекламуванні своїх товарів, послуг, тор-гівельних марок. Робиться це різними способами – чесними і не дуже.
Зазвичай, у рекламі нам обіцяють „золоті гори” і вирішення усіх проблем, на-приклад, за допомогою „нової супер-щіточ-ки для вій” чи „казково хрумких курячих ніжок”. Але насправді ми повинні бути ду-же обачні, коли нам вихваляють „кота в мішку”. Доволі часто інформація, що подається в рекламі, може бути неправдивою чи дуже перебільшеною. Тому реклама стає шкідливою й навіть небез-печною для людини, а особливо для молоді, в якої часто ще не сформо-вані погляди на життя. У наш час реклама найрізно-манітніша: їжа, напої, відпочинок – рекламується все. То як же нам не помилитися і обрати те, що дійсно нам потрібне серед цього „безмежного океану”?
По-перше, треба знати, що є вид рек-лами під назвою „соціальна реклама”, що, безперечно, допомагає людям, застерігає їх від помилок і розчарування, звертає нашу увагу на соціальні проблеми. Соціальну рекламу створює держава, яка не має якихось корисливих цілей, отже, до соціальної реклами треба прислухо-вуватися і довіряти їй.
Інша справа, як же ставитися до „підприємницької реклами”? Давайте зараз усі поставимо собі це питання, поди-вившись на рекламу очима підлітка.
Почнемо з того, що, надивившись реклами, підліток може почати ску-повувати всі „чудодійні вироби”, навіть не задумуючись, чи потрібні вони йому вза-галі. Це підточує сімейний бюджет, а в ре-зультаті квартира завалена нікому не по-трібним хламом. Далі – гірше. Якщо під-літок „не наб’є собі гулю” на скуповуванні непотрібних речей і все одно буде сліпо до-віряти рекламі, це може призвести до па-ління та вживання алкоголю, адже, згадайте, як усе це красиво подається в рекламі. Виходить, що сучасна молодь зараз може бути під подвійним негативним впливом. З одного боку, „побавитися” цигарками чи алкоголем можуть запропонувати „дружбани”, а з іншого – давить реклама цих товарів, у якій усе так круто, розкішно, „по-дорослому”.
Що ж робити, щоб сліпо не піддаватися рекламі, яка є зараз майже усюди? Потрібно просто бути морально сильною людиною і дивитися на рекламу з критичної точки зору.
Але ж є, напевно, в рекламі й щось по-зитивне? Так, наприклад, ми дізнаємося про нові товари, їх нові якості, у людей, які зай-маються рекламними послугами, є робота, а наші однолітки, роздаючи «реклами» на вулицях чи в торгових центрах, отримують за це гроші. Ти також можеш таким чином попрацювати в позашкільний час, щоб заробити на нову мобілку чи i-pod.
Які ще плюси можуть бути у рекламі? Дехто розглядає рекламу як вид мистецтва, можливість проявити свою творчу фан-тазію, креативно рекламуючи той чи інший продукт. І справді, зараз рекламних біг-бор-дів стільки, що вони просто зливаються з ландшафтом мегаполісів. Але оригінальна, яскрава і смілива реклама, як свіжий подих вітру, пробивається через одноманітні пла-кати і стенди. Тому великий respect реклам-щикам, які підходять до своєї роботи творчо.
Але не забувайте, що реклама - це блиск і мішура, яка має не багато спільного з ре-альним життям. Реклама - вогонь, з яким не-безпечно гратися. Ми ж, молодь - метелики, яких приваблює і манить його світло. Та не забувайте, що вогонь може зігріти, а може й спалити. Тож не будьте легковажними метеликами - думайте, що ви робите!
Марія Піскун.